Jika Siaran Kami Terputus, Sila ' REFRESH BROWSER' Anda

NOTA

SERTAI FUNPAGES KAMI

SERTAI FUNPAGES KAMI
Klik Logo dan LIKE

Ahad, 10 Mac 2013

MINIMA MAJORITI 10 KERUSI PARLIMEN, TANPA SABAH PUN KITA MAMPU

Minima 10 Kerusi Parlimen PR akan melebihi Bn di dalam Parlimen selepas PRU ke 13 nanti, InsyaAllah, kata Dato' Seri Anwar Ibrahim. Mungkin ada yang berkata, DS Anwar bercakap besar. Hakikatnya, itulah keyakinan dan azam beliau dan ianya satu keazaman dan sasaran terbaik untuk kita menuju Putrajaya.

Samada dimakbulkan atau tidak oleh Allah, itu di luar kudrat kita. Seperti juga keazaman 16 Sept yang gagal walaupun hampir berjaya jika tidak, masakan berpuluh-puluh MP dari Bn dibawa 'melancung' ke Taiwan. Ada hikmahnya kegagalan 16 Sept kerana kita pun tidak seronok dan tidak merasa megah jika kita perintah Putrajaya hasil dari 'lompatan' puak-puak mereka. Tentu kita malu dengan gelaran 'Kerajaan Lompat' jika kita ke Putarajaya waktu itu.

PRU ke 13 nanti kita mahu satu kerajaan yang bermaruah hasil dari pilihan rakyat sendiri. Maka, azam dan sasaran minima 10 Kerusi Parlimen itu patut kita sambut dan usahakan agar dapat direalisasikan. Andainya Sabah terkecuali dari PRU kali ini angkara tragedi yang sedang berlaku sekarang, kita yakin di Sarawak dan Semenanjung mampu menggugat rejim Umno/Bn kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan