Jika Siaran Kami Terputus, Sila ' REFRESH BROWSER' Anda

NOTA

SERTAI FUNPAGES KAMI

SERTAI FUNPAGES KAMI
Klik Logo dan LIKE

Selasa, 21 Mei 2013

GURU SILAT MAHU KOMEN POLITIK, KUTUK ANWAR...

TV3 suku sebentar tadi laporkan berita, seorang Pengerusi Persatuan Silat nasihatkan DS Anwar Ibrahim jangan menghasut rakyat menjatuhkan kerajaan melalui jalanraya.  Kesihan guru silat ini, ilmu silat mungkin dia hebat, tetapi otak tidak berfungsi untuk berfikir.  

Kalau otak tidak berfungsi, sehebat mana pun 'bunga-bunga silat' yang beliau ada, semuanya tidak berguna.  Pahlawan hebat adalah pahlawan yang otaknya befungsi dengan baik.  Bila pula DS Anwar Ibrahim mengajak rakyat jatuhkan kerajaan melalui jalanraya?  Mana beliau dapat maklumat itu?  TV3 suku atau Utusan?  Jika itulah sumber maklumat guru silat ini, aku tidak pelik otak beliau tidak berfungsi sebab kedua-dua media ini memang peranannya untuk memperbodohkan orang.

Beliau berkata lagi, lebih baik DS Anwar Ibrahim balik berkhidmat di Permatang Pauh, kesihan orang-orang Permatang Pauh ditipu DS Anwar Ibrahim, ujarnya.  Semenjak bila DS Anwar Ibrahim menipu rakyat Permatang Pauh?  Jika benar, berpenggal lamanya DS Anwar Ibrahim menduduki Kerusi Parlimen Permatang Pauh dan beliau masih menang besar lagi di dalam PRU 13 baru-baru ini.  Jika DS Anwar Ibrahim menipu rakyat Permatang Pauh, sudah pasti beliau tidak lagi dipilih sebagai Ahli Parlimen di situ.

Jadi, jelaslah guru silat ini termasuk di dalam golongan orang yang hanya ada ilmu silat sahaja, itu pun ilmu beliau hanya boleh digunakan untuk majlis perkahwinan sahaja, iaitu persembahan silat depan pengantin.  Silat pengantin lagi penipu, tepuk peha kiri kanan, pukul tidak juga.  Mana lebih penipu, DS Anwar Ibrahim atau silat beliau?

2 ulasan:

  1. aku tak tengok TV3suku,tp aku agak guru silat keturunan Mamak yg guna kerusi roda agaknya yg bercakap.Nak bawak diri sendiri pun tak mampu,ini nak komen DS Anwar Ibrahim lebih2 pulak.

    BalasPadam
  2. Rasa nya macam mahagaru silat oku whellchair je yang punya fatwa . .Ha ha

    BalasPadam